IJs ♡ IJs zonder toegevoegde suikers

Drie soorten suikervrij ijs- één recept | Freud and Fries

Ik houd best wel van variatie. Ik vind het ook best wel leuk dat er zoveel verschillende producten en smaken zijn. Alleen…

… níet als het gaat om ijs. Níet als ik voor de vitrine sta in de ijssalon. Niet als ik slechts drie bolletjes mag kiezen.

Ik ben behoorlijk gek op ijs. Het is niet voor niets dat ik zo graag protein fluff eet (bijvoorbeeld deze, deze of deze). Het is niet direct ijs maar het heeft er toch best veel van weg. Mijn lievelingsijs is, heel saai, gewoon softijs, het liefst (of eigenlijk alleen maar) in een oubliehoorn. Maar ook schepijs. Wie houdt er nou niet van Italiaans schepijs?

Echter, het moment dat ik een ijssalon binnenloop en die 50 verschillende bakken zie raak ik in lichte (zeg maar gerust full blown) paniek: 50 smaken, 3 keuzes. Max. Hoe ga ik OOIT kiezen?

“Wat gaat het worden?” vraagt de vriendelijk lachende vrouw achter de toonbank.

“Ehh, ehh, wacht even,” stamel ik, mijn ogen heen en weer flitsend. Yoghurt? Appeltaart? Chocolade? Toch gewoon vanille? Banaan? Ik heb nog nooit pistache gehad. Een van die fancy smaken in meerdere kleuren? 

“Doe mij maar een bolletje van alles.”

Dat zou ik het liefst zeggen.

Doe ik niet natuurlijk.

Drie soorten suikervrij ijs- één recept | Freud and Fries

 

Drie soorten suikervrij ijs- één recept | Freud and Fries

Drie soorten suikervrij ijs: één recept
Print
Door:
Prep time:
Total time:
Serves: 1
IJs maken was nooit zo eenvoudig als met dit recept voor suikervrij ijs. Het enige wat je nodig hebt zijn bananen en enkele toevoegingen om de smaak te bepalen!
Wat heb je nodig
Per 3 bolletjes ijs
  • 2 bevroren bananen
Chocolade-ijs
Vruchtjes-ijs
  • 200 gram bevroren bosbessen (of andere vruchtjes)
Vanille-ijs
Wat moet je doen
  1. Maal de bananen fijn in een keukenmachine of sterke blender. Je kunt ze iets laten ontdooien om ze minder hard te maken. Maal de bananen tot ze helemaal kapot zijn en glad zijn als ijs. Dit zou maximaal 5 minuten moeten duren.
  2. Voeg de overige ingrediënten (afhankelijk van welk ijs je wilt maken) toe en mix net lang genoeg tot het goed gemengd is (absoluut niet te lang want het ijs wordt natuurlijk steeds warmer).
  3. Serveer!
Serving size: 1* Calorieën: 291 Vetten: 4 Koolhydraten: 45 Eiwitten: 13
Extra
Chocolade-ijs:
Cal: 332; v/k/e: 10g, 44g, 8g.

Vruchtjes-ijs:
Cal: 258; v/k/e: 0g, 50g, 4g.

Vanille-ijs:
Cal: 284; v/k/e: 1g, 40g, 27g.

* Dit is een gemiddelde van de 3 smaken!

WIST JE AL DAT FREUD AND FRIES OOK EEN FACEBOOKPAGINA HEEFT? JE KUNT ME OOK OP INSTAGRAM VOLGEN VOOR EEN KIJKJE ACHTER DE SCHERMEN!


Nog meer zin in ijs…

Mocha ijs

Snickers granola ijs

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Rate this recipe: