Proats 101 ♡ Hoe maak je proats?

Proats 101- Hoe maak je proats? | Freud and Fries

Het zal voor de meesten van jullie vast geen eye-opener zijn, maar…

❝Mocht je onder dezelfde steen geleefd hebben als ik…

 lees dan even verder.

Proats, dat zijn de nieuwe (of oude, ligt eraan hoe lang je al onder die steen lag), oats. Proats staat voor protein + oats, ofwel: eiwitpoeder toegevoegd aan havermout. We kenden de zoats al en misschien heb je wel eens mijn andere groente-havermoutjes gezien (en geprobeerd).

Mijn groente-havermoutjes maakte ik graag maar proats zag ik nooit zo zitten. Ik had het wel eens gemaakt maar ik bleef altijd klontjes in mijn havermout houden. Geen idee wat ik verkeerd deed. Tot ik besefte dat het misschien een beter idee is het eiwitpoeder pas na het opwarmen erdoorheen te roeren… en een liefde voor deze zoete havermoutpap was geboren!

Mocht jij tegen hetzelfde probleem aanlopen, here is the solution.


Proats 101: Hoe maak je proats?
Print
Door:
Prep time:
Cook time:
Total time:
Serves: 1
Wat heb je nodig
  • 30 gram havervlokken (ik gebruikte die van de Lidl)
  • 160 ml water
  • 25 gram whey (bijvoorbeeld Impact Whey (My Protein) of Whey Perfection (Body en Fitshop)) (mocha)
  • 35 gram banaan (optioneel)
  • Toppings naar keuze (ik gebruikte frambozen en cacao nibs)
Wat moet je doen
  1. Voeg het water bij de havervlokken in een grote kom.
  2. Verwarm de havermout 2 minuten in de magnetron.
  3. Prak ondertussen de banaan tot een papje.
  4. De havermout is klaar wanneer het papperig is, dus wanneer er geen water meer (los) bij zit.
  5. Schep dan het eiwitpoeder erdoorheen en meng goed.
  6. Roer ook de geprakte banaan erdoor.
  7. Schep over in een schone schaal (of, als je er toch geen foto van hoeft te maken, gewoon lekker in je kom laten) en voeg optionele toppings (zoals frambozen of cacao nibs, maar maak het zo gek als je wilt) toe.
Serving size: 1 Calorieën: 235 Vetten: 3 Koolhydraten: 26 Vezels: 2 Eiwitten: 24
Extra
Macro's inclusief banaan:
Cal: 235; v/k/e/vez: 3g, 26g, 24g, 2g.

VOLG FREUD AND FRIES (EN MIJ) OOK OP FACEBOOK OF INSTAGRAM!


Nog meer ontbijtjes…

Fruity ontbijtpizza

Fruity ontbijtpizza | Freud and Fries

Pink & Green ontbijtshakes

2 reacties op “Proats 101 ♡ Hoe maak je proats?”

  1. Karin schreef:

    Havermout wordt wel echt veeeeel lekkerder als je het 5 tot 10 (of langer!) minuten kookt. Smaakverschil is echt merkbaar!

Laat een reactie achter op Monique Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Rate this recipe: