Bar ♡ Snickers protein bar

Protein Snickers bar | Freud and Fries

Mars of Snickers?
Intelligent of knap?
Liever blind of doof?
Blondine of brunette?

Het zijn de essentiële levensvragen, filosofische dilemma’s. Het vragenspelletje wat ik zo sinds mijn zestiende het liefste speel: elkaar belangrijke keuzes voorleggen. Om te zien of je voldoet aan mijn per jaar nog meer aangescherpte datingcriteria. Als ik de juiste vragen stel en jij de juiste antwoorden geeft, zit er misschien nog wel een tweede date in.

Vroeger kon ik uren door profielpagina’s van vreemden scrollen om te zien waarmee zij hun keuzes onderbouwden. Ik houd ervan om andermans redenering te weten en leren begrijpen, vooral als diegene ook daadwerkelijk wat te zeggen heeft. Maar misschien houd ik er nog meer van om mijn eigen argumentatie te geven.

Snickers.

Omdat het crunchy is, omdat het pinda’s bevat en chocolade en een soort caramellaagje.

Snickers.

Protein Snickers bar | Freud and FriesWhat the heck, waarom zou je voor Mars gaan?


Bar ♡ Snickers protein bar
Print
Door:
Prep time:
Cook time:
Total time:
Serves: 12
Wat heb je nodig
Vulling
Karamellaag
  • 163 gram (17 stuks) Iraanse of Medjool dadels
  • 25 ml water
  • 20 gram pinda's
Chocoladelaag
Wat moet je doen
Vulling
  1. Mix de kokosmeel, caseïne, het cacao poeder en zeezout met een klopper.
  2. Voeg hieraan de pindakaas en Flavdrops toe en mix tot een korrelig geheel.
  3. Giet vervolgens de amandelmelk erbij en kneed tot een bal. Mocht het te droog zijn, voeg wat extra melk toe, als het te nat is kan je wat extra caseïne eraan toevoegen.
  4. Neem een ovenschaal of andere rechthoekige bak om het beslag in te doen, vorm tot een rechthoekig geheel en druk aan (ik gebruikte bij gebrek aan iets anders een broodbeleg bakje en deze was ongeveer 16 x 13 cm).
  5. Zet ongeveer een uur (of langer) in de koelkast om op te stijven.
Karamellaag
  1. Maak ondertussen de karamellaag door de dadels en het water tot een pasta te malen.
  2. Maal de pinda's kort, in grove stukken.
  3. Verdeel deze pasta over het beslag en strooi hierover de pinda's.
  4. Laat opnieuw een tijdje opstijven in de koelkast (een uur) en snijd vervolgens in gelijke stukken, zo'n 12.
Chocoladelaag
  1. Smelt de chocolade en kokosolie au bain marie (in een schaaltje boven een pan met een laagje kokend water).
  2. Giet met een lepel de gesmolten chocolade over de repen zodat ze volledig bedekt zijn.
  3. Zet de repen op een schaaltje of (snijd)plankje in de koelkast om te laten stollen.
  4. Mogelijk moet je ze daarna met een dun mes los maken, maar dan zijn ze helemaal klaar om gegeten te worden!
Serving size: 1 Calorieën: 227 Vetten: 16 Koolhydraten: 9 Vezels: 6 Eiwitten: 11
Extra
Totale recept:
Kcal: 2.719; v/k/e/vez: 188g, 104g, 128g, 66g.

VOLG FREUD AND FRIES OOK OP FACEBOOK OF INSTAGRAM OM OP DE HOOGTE TE BLIJVEN!


Meer Snickers recepten…

Snickers ballen

Snickers ontbijt

Snickers protein fluff

Snickers Protein Fluff | Freud and Fries

Snickers granola ijs

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Rate this recipe: