Witte veggiepizza

Witte veggiepizza | Freud and Fries

❝Ja, dat wordt dus pizza.

Dat was dus het eerste wat ik dacht toen mijn refeed zich aankondigde. En natuurlijk ging ik, foodie als ik ben, mijn eigen deeg maken. Met al mijn foodiemind-kennis en -wijsheid zou dat peanuts moeten zijn. Zou dat moeten zijn, maar je begrijp het al: dat was het niet. Poging één, twee en drie kon ik nog wijden aan verkeerde instructies op de zak flatbread mix van My Protein, maar poging vier – iets met gist en havermout – werd ook al geen mooi elastische bal.

So, I played it safe en haalde een stapel meergranen tortilla wraps bij de supermarkt. Niets mis met een goed belegde tortizza, toch?

Witte veggiepizza | Freud and Fries

Witte veggiepizza
Print
Door:
Prep time:
Cook time:
Total time:
Serves: 2
Wat heb je nodig
  • 2 meergranen tortilla wraps
  • 200 gram cottage cheese (ik gebruikte de normale van de Lidl)
  • 100 gram champignons
  • 160 gram courgette (zowel geel als groen)
  • 66 gram geschilde worteltjes (om en nabij natuurlijk)
  • 83 gram snoeptomaatjes (om en nabij natuurlijk)
Wat moet je doen
  1. Verwarm de oven tot 200ºC. Zet een bakplaat klaar met bakpapier. Leg de tortilla wraps op de bakplaat.
  2. Maal de cottage cheese in een kleine keukenmachine of met een blender.
  3. Snijd de champignons, courgettes, worteltjes in plakjes en de snoeptomaatjes in halve partjes.
  4. Besmeer beide tortilla wraps met de cottage cheese (goed dik) en beleg vervolgens met de toppings.
  5. Bak zo'n 12-15 minuten in de oven.
Serving size: 1 Calorieën: 261 Vetten: 7 Koolhydraten: 30 Vezels: 5 Eiwitten: 19
Extra
Cal: 521; v/k/e/vez: 14g, 59g, 37g, 10g.

VOLG FREUD AND FRIES OP FACEBOOK OM OP DE HOOGTE TE BLIJVEN VAN DE LAATSTE BERICHTEN OF OP INSTAGRAM VOOR EEN KIJKJE ACHTER DE SCHERMEN!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Rate this recipe: