Bar ♡ Bite me energy bars

Bite Me energy bars | Freud and FriesSmart Bars, Quest Bars, Protein & Oats bars, Delicious Protein bars. De afgelopen weken heb ik me aan verschillende repen gewaagd. Met de een lekkerder (crunchy, chocolade) dan de ander (vrijwel alles met fruit), heb ik wel mijn voorkeur ontwikkeld en durf ik het inmiddels aan grote pakketten te kopen van hetzelfde. Desondanks sta ik toch in de keuken.

Bars (energy bars of protein bars) uit de winkel of van de webshop zijn prima. Zelfgemaakte bars zijn hemels. If you ask me, zelfgemaakt > gekocht. Always. Zelfs als ik daarvoor net wat langer bezig ben.

Met deze energy bars was ik overigens niet enorm lang bezig. Het is een kwestie van mixen en in een bak “kwakken”. Ja, je bent even wat tijd kwijt zodat het kan opstijven, maar dan heb je ook wat (en wat = een lading energy bars).

De choco-dadel spread komt eigenlijk van mijn mango protein fluff (met dus een choco-dadel swirl) maar maakt deze energy bar helemaal af (en lekker een beetje plakkerig).

Bite Me energy bars | Freud and Fries

 

 

Bite Me energy bars | Freud and FriesBe warned, dit is echt een zoetekauw recept! Maar heuj heuj, zonder suiker!

Bite me energy bars
Print
Door:
Prep time:
Total time:
Serves: 12
In deze energy bars wil je zeker wel je tanden zetten. Lekker zoet zonder toegevoegde suikers, vullend en je hebt niet eens een oven nodig!
Wat heb je nodig
Bars
Spread
  • 125 gram (15 stuks) verse, ontpitte dadels (ik gebruik Lucky Fresh Excellent; gekocht bij de Aziatische supermarkt)
  • 40 ml water
  • 8 gram cacao poeder
Wat moet je doen
Bars
  1. Maal paranoten fijn.
  2. Meng kokosmeel, havermoutmeel, fijngemalen paranoten en caseïne samen in een grote kom.
  3. Pureer de banaan en meng met de melk en kokosolie tot een geheel.
  4. Giet de natte ingrediënten over de droge ingrediënten en mix tot volledig opgenomen. Als het goed is heb je nu een behoorlijk stevig beslag. Zo niet, voeg dan wat meer droge ingrediënten toe (bijv. caseïne of havermoutmeel).
  5. Plaats in een vierkanten (bak)schaal waarbij het beslag ongeveer 4-5 cm hoog komt (je bent uiteraard vrij hierin te variëren). Om het makkelijker te maken de bars uit de schaal te halen kun je deze bekleden met bakpapier.
  6. Laat het beslag enkele uren opstijven in de koelkast (de kokosolie zal weer hard worden waardoor de bar stevig genoeg zouden moeten zijn om vast te pakken).
Spread
  1. Laat de dadels enkele uren weken (het liefst de nacht van tevoren) in het water. Maal samen met de cacao poeder tot een dikke pasta. Smeer dit op het opgestijfde beslag.
  2. Snijd het geheel in vierkanten of rechthoekige stukken en serveer!
Serving size: 1 Calorieën: 201 Vetten: 10 Koolhydraten: 14 Eiwitten: 12
Extra
Zonder spread:
Cal: 2.137; v/k/e: 117g, 129g, 129g.

Met spread:
Cal: 2.407; v/k/e: 123g, 167g, 141g.

VOLG ME OOK VIA TWITTER EN INSTAGRAM OF LIKE FREUDANDFRIES OM HELEMAAL OP DE HOOGTE TE BLIJVEN.


Nog meer van dat lekkers…

Snickers ballen

Gevulde dadels

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Rate this recipe: