Gezonde Nutella cheesecake (met tofu)

Gezonde Nutella cheesecake (met tofu) | Freud and Fries

Dat las je niet verkeerd, nee.

❝Gezonde. Nutella. Cheesecake.

Als er woorden zijn die ik graag in één zin – in één recept – zie, dan is het wel gezond en Nutella. En cheesecake ook, overigens. Wat met name volume geeft aan deze cheesecake is de tofu die ik erin gebruikte, hoewel dit geen vegan cheesecake is.

De tofu maakt deze cheesecake romig en vullend, vol van smaak. En dan zijn er nog de aardbeien, heerlijk fris in combinatie met de chocolade.

Maarrr… dat is natuurlijk nog niet alles! Ik gebruikte voor deze cheesecake namelijk opnieuw mijn basisrecept voor de gezonde, eiwitrijke taartbodem. En je weet, een taart zonder bodem, dat is dus eigenlijk geen taart.

Gezonde Nutella cheesecake (met tofu) | Freud and Fries

 

Gezonde Nutella cheesecake (met tofu) | Freud and Fries


Gezonde Nutella cheesecake (met tofu)
Print
Door:
Prep time:
Cook time:
Total time:
Serves: 12
Heb je al ooit eens Nutella cheesecake gehad? Now's the time!
Wat heb je nodig
Taartbodem
Vulling
Garnering
  • Ontdooide of verse aardbeien
Wat moet je doen
Taartbodem
  1. Maak de basis taartbodem (DIY: basis gezonde taartbodem). In plaats van Cookie & Cream caseïne kun je de vanillesmaak gebruiken. Voeg daaraan ook nog ½ tl vanillepoeder toe. Je kunt dit uiteraard ook gewoon weglaten als je dit niet hebt.
Vulling
  1. Mix in een grote kom met een blender of met je keukenmachine de tofu, cream cheese, Nutella, kwark, stevia en cacao samen tot een geheel.
  2. Meng de agar agar door 50 ml water tot het opgelost is. Zet dit in een pannetje op het vuur en kook zo'n 5 minuten (agar agar moet warm worden voordat het gaat opstijven). Giet de agar agar door je vulling en meng goed voor zeker een minuut.
  3. Giet/schep de vulling in de gebakken taartbodem, eventueel kun je cirkels maken met een garde rondje te draaien.
  4. Snijd de aardbeien in plakjes en plaats op de cheesecake. Laat vervolgens opstijven in de koelkast voor 1 uur.
Serving size: 1 Calorieën: 192 Vetten: 11 Koolhydraten: 10 Eiwitten: 13
Extra
Vulling (zonder Nutella):
Cal: 858; v/k/e: 50g, 12g, 86g.

Vulling (met Nutella):
Cal: 1408; v/k/e: 90g, 32g, 116g.

Taartbodem:
Cal: 901; v/k/e: 46g, 86g, 41g.

Voor dit recept gebruikte ik mijn protein Nutella (Protella).

WIST JE AL DAT FREUD AND FRIES OOK EEN FACEBOOKPAGINA HEEFT? JE KUNT ME OOK OP INSTAGRAM VOLGEN VOOR EEN KIJKJE ACHTER DE SCHERMEN!

6 reacties op “Gezonde Nutella cheesecake (met tofu)”

  1. Paul schreef:

    Leuk recept, zocht naar een taart of iets met tofu omdat ik dat gekocht had zonder te denken wat ik ermee ging maken. Maar als jk de voedingswaarde een beetje uitreken komt die per portie hoger uit (alleen de 150gr proteine nutella is al best veel kcal)

    • Monique schreef:

      Hey Paul,

      Ik heb de voedingswaarde berekend aan de hand van de producten die ik zelf gebruikt heb dus kan mogelijk iets afwijken van wat je zelf zou gebruiken. Voor de Nutella is het 55 cal (per 15 gram) x 10 = 550 (voor het totale recept), dus inderdaad behoorlijk wat calorieën. Als het goed is zou het in ieder geval wel moeten kloppen. Waar kom je zelf op uit dan?

      Groetjes,
      Monique

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Rate this recipe: